Apple är fortfarande störst på trådlösa hörlurar, detta enligt en ny rapport från analysföretaget Canalys.
Övriga tillverkare sålde 35,6 miljoner hörlurar, vilket motsvarar en andel på 46,4 procent.
Marknadsandelen för Apple (inklusive Beats) låg under tredje kvartalet 2022 på 23,8 procent, därefter kommer i tur och ordning Samsung, Boat, Xiaomi och Skullcandy
Totalt såldes 76,9 miljoner trådlösa hörlurar under kvartalet, vilket är en ökning med 6 procent jämfört med motsvarande period förra året.
Största tillverkare av trådlösa hörlurar tredje kvartalet 2022 (andel inom parentes):
- Apple: 23,8 miljoner (30,9 procent)
- Samsung: 7,4 miljoner (9,6 procent)
- Boat: 4,1 miljoner (5,4 procent)
- Xiaomi: 3,4 miljoner (4,4 procent)
- Skullcandy: 2,6 miljoner (3,3 procent)
Övriga tillverkare sålde 35,6 miljoner hörlurar, vilket motsvarar en andel på 46,4 procent.