I samband med den pågående patenttvisten mellan Apple och Samsung har en stor mängd interna dokument offentliggjorts.
Skärmdump från Samsungs interna dokument.
I sammanhanget kan nämnas att Samsungs reklamfilmer under parollen ”The next big thing is already here” ledde till en allvarlig dispyt mellan Apples marknadsföringschef Phil Schiller och företagets reklambyrå TBWA/Media Arts Lab. Det hela mynnade till sist ut i mer produktorienterade reklamfilmer som visar upp fördelarna med iPhone och iPad.
Ett av dessa dokument avslöjar att Samsung anser att det är ”högsta prioritet” att besegra Apple. Hotet från amerikanerna beskrevs 2011 som ”extremt verkligt och brådskande” och därför ”måste allting kopplas samman med att besegra Apple”.
Huvudstrategin för att kunna besegra Apple var en massiv marknadsföring av Samsung Galaxy, något som bland annat ledde till att fler produkter fick just det varumärket.

Skärmdump från Samsungs interna dokument.
För mer information hänvisar vi till Appleinsider och Business Insider.