Denna artikel var MacWorld aprilskämt 2011.
Att valmöjligheter gör folk illa till mods är vetenskapligt bevisat. I nya MacWorld kommer vi att sluta skriva om tredjepartsprogram som Microsoft Office och bara testa tillbehör och programvaraor som är tillverkade av Apple själva.
2. Mer positiv inställning
Ingen orkar lyssna på någon som är kritisk, negativ och tråkig. Nya MacWorld kommer enbart att skriva positiva omdömen och vara fylld av glada, anglosaxiska tillrop som “Boom!” och “Amazing! Incredible! Very nice! Really easy!”.
3. Optimerad läsupplevelse
Med tidningen MacWorld medföljer från nästa nummer ett 144-sidigt användaravtal som reglerar hur du som läsare ska konsumera tidningen. Bland förhållningsreglerna som optimerar din läsupplevelse finns beskrivningar om att du måste hålla tidningen exakt 47 centimeter från ögonen när du läser. Du måste även sitta i en ljusgrå miljö med en subtil lavendeldoft och samtidigt ha på John Mayers Greatest Hits på låg volym i bakgrunden (Musiken måste givetvis vara köpt på iTunes Store). Rekommenderad takhöjd i läslokalen ligger mellan 305 och 308 centimeter. Vidare måste du ha duschat inom en tvåtimmarsperiod och tala minst sex språk flytande för att få läsa nya MacWorld. OBS! Om du begagnar tidningen i närheten av en toalett kommer din prenumeration att stängas av på livstid.
4. Sekretess
För att kunna ta del av MacWorlds material måste du skriva på ett så NDA-avtal (Non-Disclosure Agreement) som innebär att du inte under några omständigheter får berätta om vad som står i tidningen. Ett brott mot detta avtal kan sannolikt innebära repressalier för dig och din familj i fem led.
MacWorlds grafiska profil kommer att anpassas för att stämma bättre in i Apples övriga profil. Här är en före- och efterbild:
Apple uppger i ett pressmeddelande att företaget under en längre period tittat på möjligheterna att köpa loss MacWorld från förlaget IDG, som ger ut pubikationen. “MacWorld har stor potential som mediekanal, men skulle behöva förändra sin negativa inställning till vissa av våra produkter och förehavanden.”, säger företagets PR-chef Arne Petterstedt.
Förändringarna i MacWorlds redaktionella koncept kommer att träda i full kraft från 1 maj. Här är de viktigaste för dig som läsare att hålla koll på:
1. Renodling
Att valmöjligheter gör folk illa till mods är vetenskapligt bevisat. I nya MacWorld kommer vi att sluta skriva om tredjepartsprogram som Microsoft Office och bara testa tillbehör och programvaraor som är tillverkade av Apple själva.
Ingen orkar lyssna på någon som är kritisk, negativ och tråkig. Nya MacWorld kommer enbart att skriva positiva omdömen och vara fylld av glada, anglosaxiska tillrop som “Boom!” och “Amazing! Incredible! Very nice! Really easy!”.
3. Optimerad läsupplevelse
Med tidningen MacWorld medföljer från nästa nummer ett 144-sidigt användaravtal som reglerar hur du som läsare ska konsumera tidningen. Bland förhållningsreglerna som optimerar din läsupplevelse finns beskrivningar om att du måste hålla tidningen exakt 47 centimeter från ögonen när du läser. Du måste även sitta i en ljusgrå miljö med en subtil lavendeldoft och samtidigt ha på John Mayers Greatest Hits på låg volym i bakgrunden (Musiken måste givetvis vara köpt på iTunes Store). Rekommenderad takhöjd i läslokalen ligger mellan 305 och 308 centimeter. Vidare måste du ha duschat inom en tvåtimmarsperiod och tala minst sex språk flytande för att få läsa nya MacWorld. OBS! Om du begagnar tidningen i närheten av en toalett kommer din prenumeration att stängas av på livstid.
4. Sekretess
För att kunna ta del av MacWorlds material måste du skriva på ett så NDA-avtal (Non-Disclosure Agreement) som innebär att du inte under några omständigheter får berätta om vad som står i tidningen. Ett brott mot detta avtal kan sannolikt innebära repressalier för dig och din familj i fem led.
5. Ny design
MacWorlds grafiska profil kommer att anpassas för att stämma bättre in i Apples övriga profil. Här är en före- och efterbild:
